pátek 29. dubna 2011

Poštovní holubi

   Vítám, když nám moderní technika ulehčí práci, ušetří čas. A protože i v době internetu ještě docela často potřebuji někam odeslat dopis, zaujala mě služba České pošty, s. p. zvaná DopisOnline. Na počítači napíšete dopis, odešlete někam na poštovní centrálu, kde dopis vytisknout, vloží do obálky a odešlou k adresátovi. Dopis tak odešlete, aniž byste museli udělat jeden jediný krok. A přiznám, že to se mi velmi líbí.


   I rozhodl jsem se této služby využít. Pravda, nemám s poštou ty nejlepší zkušenosti, no ale tak tohle snad zvládnou, říkal jsem si bláhově.

   Aby bylo možno službu využívat, je třeba se nejprve zaregistrovat a vyčkat na doručení dopisu "výhradně do vlastních rukou adresáta", který bude obsahovat přihlašovací údaje, vč. hesla, jak alespoň hlásá reklama na tuto službu. To chápu a jedině schvaluji, vždyť jde o službu placenou, tak by asi nikdo nepřivítal, kdyby si na jeho účet rozesílal dopisy někdo jiný. Nemluvě již třeba o tom, že by někdo rozesílal dopisy našim jménem.

   Vyplnil jsem tedy on-line dotazník a čekal. Dopis měl sice přijít do dvou pracovních dnů, ale zase tak bláhový jsem nebyl, proto mě tolik nepřekvapilo, že dopis dorazil po osmi dnech. Co mě však překvapilo - a přiznám se, že se mnou až cloumalo, tak způsob, jakým k doručení došlo. Dopis jsem našel v poštovní schránce. Ano, přesně tak. Dopis, který obsahoval vstupní údaje k placené a soukromé službě, dopis, který byl výrazně označen "výhradně do vlastních rukou adresáta", dopis, který na obálce obsahoval všechny možné osobní údaje, byl jen tak vhozen do poštovní schránky. Neviděl jsem jinou možnost, než se ozvat a žádat po poště vysvětlení.

   A přišlo překvapení další, které si s tím předchozím nijak nezadalo. Doručovatelka onen dopis nikdy neviděla, nikdy ho do schránky nevhazovala. Marně jsem namáhal můj skromný rozum a bádal, jak se tedy v mé schránce objevil. A protože teleportaci řadím stále ještě do oblasti sci-fi, blesklo mi nakonec hlavou jediné možné vysvětlení. Ano, je to tak, Česká pošta, s.p. se vrátila ke starému a tolik osvědčenému způsobu doručování, totiž doručování poštovními holuby.

   No řekněte, není to krásné? V době moderní techniky, kdy zprávy prostřednictvím internetu se šíří rychlostí blesku, naše pošta se vrací k něčemu tak fantastickému, jako jsou poštovní holoubci. Ale možná je to i jinak, možná, že poště křivdím. V roce 2012 (jiné zdroje uvádějí rok následující) totiž podle některých vědců ohrozí veškerou komunikaci na Zemi tzv. sluneční bouře - elektronická komunikace by pak byla zcela nefunkční. A pošta nechce toto varování brát na lehkou váhu a již dnes se na tento možný scénář připravuje.

   Přeji všem hezký a úspěšný den a České poště díky za to, že myslí na naší korespondenci i v době, kdy nám vesmír nebude zrovna nakloněn!



ilustrační obrázek

Žádné komentáře:

Okomentovat